• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp angående uppsägning Santander

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Hej. Ligger i dagsläget efter med 4 inbetalningar på mitt Santander lån. Ringde dem idag och ca 8000:- måste in för att förhindra uppsägning.
Enligt den jag pratade med så skickar de ut uppsägningsbrev med den summan som måste in för att förhindra uppsägning och då brukar de skick med rekomenderat. Jag har ännu inte fått något sådant och han kunde inte se om det var skickat och inte heller säga ett specifikt datum jag behövde betala in senast utan uppmanade bara till att betala snarast. Någon som fått detta uppsägningsbrev och kan säga hur lång tid man har på sig att betala?
Hej!
Hur gick det för dig? Fick du ett uppsägningsbrev innan?
 

Goginhosa

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
7 Oktober 2014
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Santander är en av de värsta på marknaden. Otrevlig kundtjänst och verkar som att de inte bryr sig om man inte betalar.
Har själv ringt och bett om någon lösning, men de säger att de inte kan göra någonting. Jag fortfarande ligger i fas med betalningarna, men kommer inte kunna betala så mycket nästkommande månaderna.
Jag undrar om de förlorar något på det om man släpper lånet till KF?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp